Kun heitätte Hit Pointteja niin eihän siinä järkeä ole jos niitä tulee sen 1:n tai 2:n edestä.
Olen miettinyt seuraavaa sääntöä: Hit Pointteja heitetään jollain nopalla, vaikkapa D8 - mitä nyt Class määrää. Kun heittää Hit Pointteja voi uusia heiton jos heittää oman nopan alempaan puoliskoon (eli D8:lla 1-4). Kun tulee yli tuon puoliskon niin se pitää pitää. Jos kuitenkin onnistuu heittämään kolme kertaa alempaan puoliskoon, eli vaikkapa 1, 4, 2 D8:lla, niin saa maksimin eli tässä tapauksessa 8:n. Tämän todennäköisyys on kuitenkin vain 1/2*1/2*1/2=12,5%. Ajatus on, että hahmoilla on vähintään puolet siitä Hit Pointti määrästä mitä heillä voi olla, mutta ei kuitenkaan enempää kuin mitä virallisten sääntöjen mukaan maksimissaan voi olla.
Normaalisti | Talon sääntö |
1d4 | 1d2+2 |
1d6 | 1d3+3 |
1d8 | 1d4+4 |
1d10 | 1d5+5 |
1d12 | 1d6+6 |
Entä jos yksinkertaistettaisiin niin, että:
VastaaPoistaD6 = D4+2
D8 = D5+3
D10 = D6+4
Tuolloin minimi on aina puolet tuloksesta.
Olet ihan oikeassa. Tämä sääntö on turhan monimutkainen. Mennään tuolla ehdottamallasi.
PoistaAttribuuttien heittämisessä tuommoinen useiden sarjojen heittäminen on järkevämpää, koska jokainen sarja on kuitenkin kokonaisuus.